پنج راه جذب بچه طبیعی به کندو

 

 

هنگامی که جمعیت زنبورها از کندوی فعلی خود بیشتر می شوند، تقریباً نیمی از آن ها در جستجوی خانه ای جدید ، کندو را ترک می کنند. ازدحام زنبورها اغلب نشانه یک کلنی سالم است و ممکن است چندین بار در یک فصل رخ دهد.

ازدحام زنبورها ممکن است موجب نگرانی زنبوردار باشد، اما این فرصتی هیجان انگیز برای زنبورداران است. یافتن یک تجمع زنبور و آویز بر روی درخت نزدیک شما به ندرت اتفاق می افتد، بنابراین ما این راهنما را ارائه کردیم که توضیح می دهد چگونه دسته ای از زنبورها را به کندو خود جذب کنید . این مطلب پنج راه را برای جذب زنبورها در جعبه زنبور عسل یا کندو ارائه می دهد.

چگونه یک دسته زنبور عسل را به کندوی جدید جذب کنیم
برخی از گزینه‌های محبوب برای تشویق یک بچه کندو شامل استفاده از قاب های تیره و قدیمی، بره موم، ایستگاه‌های تغذیه، فرمون‌های ناسونوف یا علف لیمو هستند .

1 » استفاده قاب های تیره و قدیمی
شانه نوزادان معمولاً از پیله های قدیمی پوشیده شده و بسیار تیره تر از قاب های تازه معمولی است. زنبورهای پیشاهنگ به شدت جذب آن می شوند و قرار دادن یک مکان مناسب در یک تله بچه گیر یا کندو ایده خوبی است. این کار یک احساس زندگی را برای زنبور فراهم می کند و زنبورهای جدید به سرعت هر گونه مشکلی در قاب را از بین می برند و اشکال ها را برطرف می کنند.

نکته تخصصی: مقداری لارو را له کرده و روی قسمت داخلی کندو پخش کنید تا بوی موم بهتر شود.

2 » بره موم
زنبورها با استفاده از جوانه های صنوبر و سایر درختانی که مخروط تولید می کنند، بره موم می سازند. این ماده رزین مانند منبع غذایی برای زنبورها است.از بره موم و سایر مواد کندو مانند تجهیزات مستحمل به عنوان یک جاذب برای بچه کندو استفاده کنید. بره موم برای جذب دسته های زنبور عسل بی خانمان جذاب خواهد بود.

3 » ایستگاه تغذیه آب قند
یک مکان تغذیه شزبت را در نزدیکی کندو ایچاد کنید تا فعالیت زنبورها را بسمت خود جلب نماید. زنبورهای چراگر از منبع غذایی استقابل خواهند کرد و بعداً ممکن است این مکان را به خاطر بسپارند.

4 » فرمون های ناسونوف
تحقیقات نشان داده است که زنبورهای عسل به شدت جذب رایحه فرمون های ناسونوف می شوند. زنبورهای پیشاهنگ وقتی خانه جدیدی را پیدا می کنند، برمیگردند و به هدایت بقیه گروه به مکان جدید کمک می کند.
فرمون تجاری ناسونوف یک راه موثر برای جذب دسته زنبورها است. بزرگترین دردسر زنبورداران ، یافتن این محصول در فروشگاه ها است.
اگر ملکه مرده دارید، برای اینکار ، آنرا در یک شیشه کوچک الکل خیس کنید و در غیر این صورت به دنبال محصولات تجاری تولید شده توسط برندهایی مانند Mann Lake و Blythewood Bee Company باشید .

5 » اسانس علف لیمو
زنبورداران ده‌ها سال است که از علف لیمو برای جذب زنبورها استفاده می‌کنند. مایع را روی یک سواب پنبه بریزید و آن را در اطراف داخل تله بمالید. فقط یک یا دو قطره لازم است زیرا بوی تندی دارد.

همچنین می توانید خمیر قابل پخش با استفاده از روغن درست کنید. در اینجا نحوه تهیه آنرا توضیح خواهیم داد.

مواد لازم :
-
   3 اونس موم زنبور عسل (فیلتر شده و خالص)
-    ¼ فنجان روغن زیتون
-    20 قطره اسانس بادرنجبویه خالص

روش تهیه :
-   یک کاسه فلزی کوچک را در ظرفی حاوی آب در حال جوش قرار دهید.
-   موم زنبور عسل و روغن را به کاسه اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا ذوب شود.
-   روغن بادرنجبویه را هم بزنید تا ترکیب شوند.
-   سپس آنرا در یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید و اجازه دهید تا به شکل خمیر درآید.

مکان در هنگام گذاشتن تله چقدر مهم است؟
هر کاری که ممکن است انجام دهید تا زنبورها را در یک تله بچه گیر سوق دهید، اما اگر در موقعیت اشتباه قرار بگیرید، زمان تلف شده است. سعی کنید یک کندوی واقعی را با آویزان کردن تله ها بر روی یک ستون یا درخت در ارتفاع 3.5 الی 4.5 متری تعبیه کنید.
آنها را در مکانی قابل مشاهده قرار دهید تا پیشاهنگان به راحتی آنها را تشخیص دهند. درختی با اندازه مناسب در لبه جنگل ایده آل است. اگر تله شما دور از نور مستقیم خورشید و در یک نقطه سایه باشد، احتمال بیشتری دارد که زنبورها تله شما را انتخاب کنند.

چه زمانی زنبورها بیشتر ازدحام می کنند؟
طیف وسیعی از شرایط وجود دارد که احتمال ازدحام زنبورها را افزایش می دهد. اگر به دنبال جذب یک گروه هستید، این عوامل را در نظر داشته باشید :
آب و هوای خوب : زنبورها در باران یا باد شدید پرواز نمی کنند زیرا بال های آن ها ظریف است و به راحتی آسیب می بیند.
فصل بهار : زمانی که گل‌هایی که شهد و گرده‌ها را ارائه می‌کنند فراوان باشد.
پیش‌بینی زمانی که زنبورها در بهار ازدحام می‌کنند مشکل است. زمستان‌های گرم غیر معمول احتمال تشکیل گروه‌های اوایل بهار را افزایش می‌دهد. ( یک زمستان سخت، تعداد کلنی ها را کاهش می دهد، به این معنی که مهیا شدن آنها بیشتر طول می کشد )

از چه چیزی می توانم به عنوان تله ازدحام استفاده کنم؟
تله های دسته جمعی و کندوهای طعمه راه های عالی برای جذب یک دسته هستند. آنها در اندازه ها و اشکال مختلف هستند، اما چیزی به سادگی یک کارتن خالی خوب کار می کند.
تله ازدحام شما باید یک جعبه 45-80 لیتری ضد آب و با یک ورودی کوچک در نزدیکی پایین یک دیوار باشد. دو عدد نوک پنج فریم، جعبه های لانکستروت یا قاب های مومی گزینه های خوبی هستند.
مطمئن شوید که جعبه شما بادوام است . همانطور که لایه های فرمون به داخل اضافه می شود ، جذابیت آن نزد زنبورهای عسل افزایش می یابد.
هنگام قرار دادن تله ازدحام در درخت، از یک نردبان برای قرار دادن آن در جای خود استفاده کنید. آن را بین تنه و یکی از شاخه های محکم آن فرو کنید تا در جای خود ثابت بماند.
پایین آوردن تله بچه گیر کمی دشوارتر است، زیرا شامل زنبور است. و شما ممکن است مجبور شوید با زنبورهای نگهبان مقابله کنید.
قبل از جابجایی جعبه، ورودی را دود بزنید و روی زمین بیاورید. جابجایی را با حرکات ملایم انجام دهید ، زیرا شانه جدید به راحتی می شکند.